Sista första dagen

Idag var sista första dagen. Idag var första dagen på resten av den sista veckan. Idag var sista måndagen med lektioner. Idag hade jag den sista bildlektionen för alltid. 
 
Allt jag gör den här veckan gör jag för sista gången. 
 
Jag vet inte hur jag ska känna. Om jag ska vara glad för att det snat är sommer eller om jag ska vara ledsen för att det snart är slut. Just nu känner jag mig bara ledsen. Jag känner mig splittrad. Jag känner mig kluven i två. Hur ska man känna? För varje dag som går, så är den en dag mindre kvar. En dag mindre kvar i den vardag som jag vet om. En dag mindre tills jag blir utslängd i den större världen. Tills jag inte längre har mina bästa vänner brevid mig varje dag. 
 
Jag är rädd för framtiden. Framtiden är oviss och jag hatar oviss. Jag tycker inte om att inte ha kontroll på situationen. Nu, när jag inte ens vet vilken skola jag kommer att gå på i höst så är det jobbigare än någonsin. För varje dag.... 
 
 
 
 
 
 
 
 
Enjoy The Day | |
Upp